Monday, 26 March 2012

Vintage roses

Artificial light

Hey girls! This weekend I tried painting some roses on my nails. I actually really like the result! I started off with 3 coats of Rimmel – Peppermint. God I love this colour! It’s so vintage yet it really pops. Then I used China Glaze – Rose tea to paint some random dots on my ring fingers and thumbs. I then used a striper brush to paint the petals using Kleancolor – White. Then I finished by adding some green leaves using Essence – Thrust in fashion. I added a teardrop rhinestone on the other nails. Unfortunately I used a second coat of Seche Vite too soon which caused some shrinkage L Oh well, I like the result anyway!

Daylight

So have you girls tried painting roses on your nails before?

2 comments:

  1. Hey Steffie mooie nagels :) Ik zag je reactie op mijn blog over zelf decals maken. Meerdere hebben me gevraagd een tutorial te maken hoe ik het precies doe ook verkleinen en verscherpen enzo. Maar me laptop schermen filmen wilt echt niet lukken (ben ook niet zo goed in het maken van filmpjes) en uitleggen in het engels vooral is erg lastig want ook iedere foto bewerkings programma is anders. Ik gebruik photoshop CS5. Het is het handigst je plaatjes groot te houden en pas verkleinen in je printer instellingen. Dus ik noem maar wat ze zijn 2 cm groot dat je dan op 50% print en dan worden ze 1 cm, zo gaat de scherpte niet verloren. Hoop dat je er wat aan hebt ;)

    ReplyDelete
  2. Hallo Diana! Dankjewel! Ja dat kan ik me voorstellen inderdaad. Oke dan ga ik dat eens proberen! Bedankt voor je berichtje, ik kijk altijd heel erg uit naar een nieuwe post van je :)

    ReplyDelete